fbpx
akademia generowania leadów

Jak skutecznie połączyć lead magnet, landing page i LinkedIn do generowania leadów?

Często dostaję pytanie jak to wszystko połączyć w spójny proces. Opisana poniżej strategia ma zastosowanie praktycznie w każdej branży nawet tej najbardziej specyficznej. Ale po kolei. Budując swoją pierwszą markę Jak sprzedawać na LinkedIn miałem podobny problem. Zastanawiałem się jak połączyć ze sobą takie elementy jak strona, content, email marketing i działania na LinkedIn.

jak sprzedawać na linkedin

Przygotowana strategia bazowała na lead magnecie. Do niego przygotowałem landing page. Bardzo prosty, który miały jeden cel: jak największą konwersję, ale o liczbach na końcu. Znajdował się na nim tylko nagłówek, zdjęcie, korzyści wypisane w 3 punktach i guzik z CTA.

Kolejny etap czyli strategia publikowania contentu. Na pierwszy ogień poszedł LinkedIn, gdzie post dotarł do 60 tys odbiorców, a lead magnet pobrało 600 osób. Wszystko to wydarzyło się w przeciągu niecałych dwóch tygodni. Dopiero później e-book opublikowałem na Facebooku i dopaliłem reklamami.

Żeby wszystko miało sens przygotowałem wcześniej email marketing automation. Był podzielony na kilka sekwencji. Maile są wysyłane w zależności od tego w jaki sposób zareagował odbiorca. Każdy mail ma inne CTA począwszy od dołączenia do grupy, poprzez sprzedaż dodatkowego poradnika, a skończywszy na zapisie na webinar.

lejek ebook

Jednak najbardziej angażujący okazał się kontakt osobisty. Do każdej osoby, która go pobierze zawsze piszę wiadomość na LinkedIn. Mając do dyspozycji narzędzie dzięki, któremu odnajduję osoby na LinkedIn po mailach mogę dotrzeć praktycznie do każdego, kto pobrał e-book.

Właśnie, a jak wyglądały liczby? 65% osób, które weszły na landing page pobrało e-book, gdzie średnia konwersja z takiego działania wynosi pomiędzy 15% a 25%. Natomiast koszt pobrania materiału z reklamy na Facebooku wynosił trochę ponad 1 zł. Na same webinary, przeprowadzone w listopadzie i grudniu przyszło prawie 100 osób, 90% tych osób wcześniej pobrało lead magnet i przeszło przez cały lejek

Takie wyniki możesz osiągnąć również Ty. Jedyne czego potrzebujesz to wiedzieć, jak odpowiednio się do tego przygotować.